A mai világban már nagyon nehéz úgy kezdeni az életet, hogy legyen az embernek egy háza. Ez egy olyan álom, amit a generációmból sokan talán sosem fognak megvalósítani. Ez egy nagyon szomorú helyzet, ami a korábbi generációkra vezethető vissza és arra, hogy miként működik a mai gazdaság, illetve üzlet.
A probléma egyrészről persze azzal van, hogy nincs elég ház és a Föld népessége egyre nő. Ez azonban a mi kis országunkban nem feltétlenül igaz. Ekkor jön be az igazi probléma, mégpedig az, hogy különböző ingatlanosok felvásárolják a lakásokat. Számukra nem számít, hogy mennyibe került az ingatlan, mivel később bőven vissza tudják forgatni a bérlőkkel. Így pedig a lakásárak egyre magasabbak lesznek, a mai fizetések mellett pedig hitel nélkül aligha engedhet meg magának ilyet az ember.
A cégem is hasonló problémákkal nézett szembe, nyílt végű pénzügyi lízing kapcsán. Minden cégvezető tudja, hogy mennyire nehéz fenntartani a céges autókat úgy, hogy megérje a cégünknek. Éppen ezért elkezdtem gondolni a nyílt végű pénzügyi lízing kapcsán, viszont az egyik ismerősöm azt mondta, hogy óvatosnak kell lenni vele, mert van pár jogi csapda, amibe beleeshetünk. Én nem akartam semmi ilyet megkockáztatni, úgyhogy inkább felmentem az internetre és rákerestem a nyílt végű pénzügyi lízing kulcsszavakra.
Így kerültem a Flotta Kezelés nevű oldalra, ahol minden kérdésemre megtaláltam a választ. Ráadásul úgy, hogy egy percet sem kellett azzal vesztegetnem, hogy egy bonyolult felületet kezeljek. A Flotta Kezelés letisztult és könnyen átlátható, még olyan felhasználók számára is, akik esetleg nem töltenek annyi időt az interneten. Nekem ez nagyon szimpatikus volt, mivel egy olyan szövevényes dologban, mint a nyílt végű pénzügyi lízing, mindenképpen szükségünk van az átláthatóságra.
A Flotta Kezelés egyébként tájékoztatáson kívül rengeteg más szolgáltatás is kínál nekünk, amiken érdemes végignézni. Az összes kapcsán elérhetünk egy tömör leírást a felső menüből. Így tudtam meg például azt is, hogy mennyire segíthet a cégünknek egy útnyilvántartó program. Ezzel ugyanis vissza tudjuk igényelni a céges autóink után fizetett különböző költségeket.
De most nem ez érdekelt engem főként, úgyhogy rá is kattintottam a nyílt végű pénzügyi lízing kiírásra. Az itt található tájékoztató is pont annyira könnyedén értelmezhető volt, mind idáig minden, amit az oldalon láttam. Így pedig megtudhattam egy csomó olyan infót, amik a későbbiekben rengeteg problémától szabadítottak meg.
A nyílt végű pénzügyi lízing egy eléggé rizikós vállalás, mivel bár elvileg legális, de a szürke zónában mozog. Tehát azt értem ezalatt, hogy igazából megpróbálhatunk egy ilyen megoldással spórolni, de ha a NAV úgy dönt, hogy vizsgálat alá veti a cégünk lízing módszerét, akkor lehet, hogy problémába fogunk ütközni. Pont azért, mert eléggé meghatározatlan az, hogy mennyi a legális mozgásterünk.
A Flotta Kezelés éppen ezért ajánlja nekünk inkább az operatív lízinget. Ez megbízhatóbb, ráadásul azt is bemutatták nekem, hogy sokkal olcsóbb tud lenni, ha egy megfelelő cég áll mögöttünk. Nekem nagyon tetszett ez az ajánlat, úgyhogy fel is kerestem a Flotta Kezelés csapatát. Pont olyan készségesek voltak, mint ahogy azt az oldaluk alapján elképzeltem. A operatív lízing egy nagyszerű megoldás volt és az év végén tényleg nagyon jó számokkal tudtunk zárni a Flotta Kezelés segítségével. Csak ajánlani tudom, ha nektek is hasonló kérdéseitek voltak.